woensdag 3 februari 2010

geen vlees

Ik eet zeker 1 x in de week geen vlees, liefst 3 x.
Neem nu deze week. Gisteren had ik iets te vieren en at ik met mijn lief bij Pont 13 vongole en pijlstaartinktvisjes voor en Pietermanvis met King crab als hoofd. Yum!
Beetje decadent, je sais. Maar ik draag nog steeds 3 x per week dezelfde schoenen omdat lekker eten nu eenmaal mijn hoofdprijs verdient. Daarom ben ik mijn spareribs ook bij slagerij de Wit gaan halen. Beemster varkens. En ze waren heerlijk, net als de kip die in dezelfde marinade was gaargekookt. Maar nu de rest van de week...
Maandag hadden we aardappel-pompoen puree met boontjes en falaffel. Die puree viel gek genoeg bij mijn madammekes niet in de smaak, terwijl toen ik het restje de dag erna met wat kippenbouillon pureerde tot soep het er in ging als....chocoladekoekjes.
Dus mijn score staat nu op 1-3 wat vlees betreft. Die goddelijk lekkere kip van vandaag doe ik morgen bij coucous met in sinaasappelsap gekookte worteltjes en vrijdag ga ik met mijn Chinese vriendin uit. Ik hoop op gevulde forel. Dan eet ik zondagavond wel pasta met rode saus, vegetarisch en wel. Kan ik zaterdag met goed fatsoen een groot stuk dood beest verslinden.

Nu ga ik nog even broeden op verantwoorde happen voor tijdens een terugbetaal actie aan de natuur, georganiseerd door 1 van de leukste bladenmakers van het land.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten