woensdag 10 februari 2010

pasta draaien

Geef morgen een kookworkshop in de Oude Manege en we gaan onder andere zelf ravioli's maken. Nu bedenk ik graag de lekkerste vullingen en trouwde ooit een man mede om zijn geweldige verse pasta maak kwaliteiten. Maar zelf vellen draaien.... Daar ben ik eigenlijk altijd wel zo'n beetje onderuit gekomen. Zeker sinds ik ontdekt hebt dat Chinese wonton vellen zich ook prima als ravioli laten vullen. Ik heb ze wel eens ouderwets met een deegroller gemaakt. Maar om nu "en groupe" het gevecht aan te gaan met zo'n pasta machine. Dat wordt vanavond even oefenen. Ik heb gelukkig nog zo'n machine en een hele kudde kleine assisterende handjes tot mijn beschikking.
We eten de zelfgemaakte slierten met tomatensaus met salie & krokant gebakken pancetta. Of citroenroomsaus met buffelmozzarella. Of allebei!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten