maandag 22 februari 2010

vakantieland

Wat zou ik graag nog even het straatje inlopen waar ons appartement was. Vader, zoon & moeder bestierden daar een snackbar. En vergis je niet, dat heeft niets van doen met een Nederlandse snackbar. Aan de marmeren bar serveren ze je in no-time de perfecte cappuccio. Voor 1 euro ! Met een glimlach en een welgemeend "bongiorno". Je kunt er een cornetto bij nemen (een croissant) maar zo'n cappuccino is al fijn. Om me heen begroeten ze hun vele klanten. Die lopen in en uit voor hun koffietjes. Na 2 dagen weten ze ook al dat ik 's morgens graag cappuccino drink. Ze poetsen de bar. Ruimen het ronde vaatwasrekje in en uit. Persen sapjes, smeren af en toe wat nutella tussen een cornetto.
Het beleg voor de tramezzini; sandwiches wordt voorbereid. Mortadella, ham en kaas worden gesneden. Het is alsof ik in een film ben beland die ik niet helemaal begrijp maar daardoor misschien wel nog mooier wordt. Het lijkt nu allemaal eindeloos ver weg. Hoewel 't is maar 2 uur vliegen, half uurtje met de trein en 10 minuten in de bus. En dan heb ik het nog niet eens over het eten gehad....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten